?

Log in

No account? Create an account
 
 
20 February 2009 @ 09:35 pm
BSG 4.16 CAPSLOCK POST!  

OKAY, TEARS U GUISE. TEARS AND RIP TIGH AND CAPRICA'S UNBORN BABY. :(((((

I DUNNO WHY THIS IS SO EMOTIONAL BUT THE FACT THAT BOTH OF THEM WERE SO GIDDY AND HAPPY TO BE HAVING A CHILD AND NOW, NONE OF THAT. IT WAS SO SAD WHEN THEY WERE TRYING TO REASSURE EVERYTHING WOULD BE OKAY, AND THAT THINGS WOULD BE ALRIGHT BUT THEN - NOTHING WAS ALRIGHT. JUST MY GODS.

AND ELLEN TIGH WAS BACK TO BEING ELLEN TIGH - BUT SO GLAD THAT SHE SAW THE ERROR OF WHAT SHE WAS DOING AND APOLOGIZED. I GUESS THAT'S WHAT THOUSANDS OF YEARS OF LOVE DOES TO YOU. JEALOUSY. RAGE. AND THEN, FORGIVENESS.

STILL. SADNESS. :(((

O HAI THAR HEAD!SIX! SO GLAD THAT YOU COULD BE JOINING US AGAIN BB, WHERE'VE YOU BEEN? SRSLY, I REALLY WISH WE HAD MOAR HEAD!SIX SCENES DURING THESE LAST EPISODES BUT YAYNESS FOR HER INFLUENCE ON GAIUS ONCE AGAIN. I MISSED THAT, AND ALSO I LOVE HOW MANIPULATING SHE CAN BE EVEN WITH JUST BEING THERE FOR LIKE A FEW SECONDS IN ONE SCENE. WHEEEE!!!!

AND UH OH, I HAVE A BAD FEELING ABOUT PAULA.

SAM IS AWAKE! YAY! :D :D :D

TYROL AND BOOMER! TYROL AND BOOMER U GUISE! :D BUT I'M SCARED ABOUT WHAT'S GOING TO HAPPEN TO THEM BASED ON WHAT THE PREVIEW SHOWS US.

THE CYLONS MIXING WITH THE HUMAN FLEET - I GUESS LEAVING THE FLEET HAS BEEN PLACED TO A HALT THEN. AND WHILE I AGREE WITH GAIUS THE HUMANS AREN'T GOING TO BE AS COOPERATING AND FRIENDLY AS WE'VE LEARNED FROM THE MUTINY, IT'LL TAKE TIME FOR THAT, BUT I TOTES AM BEHIND THE CYLONS AND HUMANS LIVING AMONGST EACH OTHER IN HARMONY. ESPECIALLY WITHOUT THE NOTION OF KILLING THE HUMANS (UNTIL CAVIL AND HIS FORCES RETURN THAT IS, AND THEN IT'S A FREE FOR ALL ON THEIR PARTS).

AWWWW, THE CYLONS PLACING PICTURES OF THE MODELS THAT HAVE DIED IN THE MEMORIAL HALLWAY. DID ANYONE EXPECT CAPRICA-SIX TO PLACE THE PICTURE OF HER BABY UP ON THERE? JUST ME? OKAY THEN.

THE FIVE BEING REUNITED, HUMANS AND CYLONS MIXING, HERA ONCE AGAIN BEING THE "SPECIAL" HUMAN-CYLON HYBRID. MY GODS, THIS SHOW, I CAN'T EVEN TELL YOU.

BRB COLLECTING COHERENT THOUGHTS FOR LATER.
 
 
 
Nicole Anell: caprica-sixnicole_anell on February 21st, 2009 07:28 am (UTC)
(((((((((YOU)))))))))

AND I WAS TOTALLY EXPECTING A PICTURE OF THE ULTRASOUND THERE, SO IT REALLY SURPRISED ME THAT IT WAS THE CYLONS MOURNING FOR OTHER NON-RESURRECTING CYLONS. AWWW.


P.S. TEARS OVER HERE TOO. WHY, UNIVERSE, WHY?

Edited at 2009-02-21 07:30 am (UTC)
Renée: Six. It's good to be a Cylon.rogueslayer452 on February 21st, 2009 08:06 am (UTC)
I KNOW, IT WAS SO SWEET. IT SHOWS THAT YES, DESPITE BEING HUMANS THEY DO MOURN, THEY DO HAVE EMOTIONS AND FEELINGS. IT'S JUST - LOVE! BUT YEAH, SADNESS ABOUT THE BABY. I MEAN IT WAS PROVEN THEY HAVE THE ABILITY TO PROCREATE BUT WHYYYY? OMG. ;_;
♛ part-time maenad: bsg; just neural impulsesradon_ on February 21st, 2009 09:39 am (UTC)
-butts in-

AND I WAS TOTALLY EXPECTING A PICTURE OF THE ULTRASOUND THERE
SAME HERE! D:
Margot Mary May Margeneginevra_alessa on February 22nd, 2009 08:50 am (UTC)

ditto!! i think we were supposed to?
♛ part-time maenad: bsg; is she an angel or is she a demon?radon_ on February 21st, 2009 09:40 am (UTC)
HEAD-SIX!!!!!! ♥

And Hera's back to being the speshul one again. AT LEAST ELLEN'S RETURN BROUGHT BACK SAM? (at least, I hope it's Sam in that body anyway.)
Renée: Six. Luxuriating.rogueslayer452 on February 21st, 2009 09:48 am (UTC)
OMG HEAD!SIX LOVE, AND I WANTS MOAR PLZ! AND MISS HER AND BALTAR'S INSANE HEAD!LOVEFEST.

I'm interested in Hera's special destiny going on. I know she's supposed to be the one that brings Cylons and humans together, but how? And we had Roslin ask about the Opera House with Caprica so, I wonder how that'll be revealed? Speaking of, omg poor Caprica. :(((

SAM!! I wonder what brought him back, if not Ellen's presence than something right? Liam's death? IDK.
♛ part-time maenad: bsg; i am an angel of godradon_ on February 21st, 2009 01:26 pm (UTC)
I WAS SO HAPPY WHEN THERE WAS A 2ND SCENE WITH HER. BECAUSE I KINDA RESIGNED MYSELF TO THAT 3 SECOND SCENE EARLIER. :DDDD

I know she's supposed to be the one that brings Cylons and humans together, but how?
ITA. Opera House needs some 'plaining. Although, wouldn't it be weird if the humans shacked up with the basestar!Cylons?! How will they differentiate their Sixes and Eights and Twos? /random.

Caprica. I wanna bearhug her and tell her she's going to be alright.

LIAM'S CONSCIOUSNESS SHIFTED TO ANDERS. IDEK LOL.
Renée: Six. It's good to be a Cylon.rogueslayer452 on February 21st, 2009 06:25 pm (UTC)
INORITE? WE'D BE LUCKY IF WE HAD LIKE ONLY THOSE 3 SECS OF HER BUT THEN SHE APPEARED AGAIN AND I KINDA SQUEED! HEAD!SIX NEVER LEAVE US AGAIN BB! :D

I really wanna know about the Opera House, if it represents something we've seen or going to see or if there's a greater significance as to why Roslin and Caprica and Athena are all sharing these visions/dreams...and why Baltar is in them and just GAH! GIVE US ANSWERS NAO!

LOL, just imagining the humans on the basestar is lolarious. I think it's easier for the Cylons to go back and forth since they can tell the difference between each copy of their model and the humans can't. I can just see a Baltar-like guy shacking up with a Six or Eight, then not telling the difference between one from the other. XD

Me too. Poor Caprica. :((

HEE, THAT WOULD BE INTERESTING. "OMG U GUISE SOMEONE'S LIVING INSIDE MY HEAD - IT'S YOUR UNBORN CHILD!" LOL!
The Large Purple Weed: Six/Baltartracy on February 21st, 2009 11:50 am (UTC)
YOU KNOW, I THINK PART OF WHY THE BABY THING WASN'T AS EMOTIONAL FOR ME AS IT WAS FOR YOU WAS BECAUSE I NEVER QUITE BOUGHT INTO THE WHOLE HAPPY!TIGH/SIX THING IN THE FIRST PLACE? THERE WAS LIKE, NO DEVELOPMENT THERE, OR SOMETHING, I DUNNO. :(

I DISLIKE PAULA. D: ALWAYS THOUGHT SHE WAS THE PRETTIEST, THOUGH.

OMG, DID NOT WATCH THE PREVIEW, SHOULD I BE SCARED OF WHAT WILL HAPPEN WITH TYROL/BOOMER? WAH, THEY CAN'T, HAVEN'T THEY BEEN THROUGH ENOUGH?

THEY CANNOT LEAVE THE FLEET, AND I DON'T THINK THEY WILL. THAT WOULD UNDO LIKE, OVER HALF A SEASON'S WORTH OF WORK GETTING THEM THIS FAR.

I CAN TOTALLY SEE AN ULTRASOUND PHOTO OF SIX'S BABY ON THAT WALL. :(
Renée: Six. Luxuriating.rogueslayer452 on February 21st, 2009 06:31 pm (UTC)
HEY, ME NEITHER BB. I STILL FOUND IT ODD THAT TIGH WAS ACTING LIKE THAT WITH CAPRICA AND WITH THE EXPECTINGNESS OF HAVING A CHILD - LIKE, WHERE'S MY BITTER, DRINKING, SWEARING LIKE A SAILOR SAUL TIGH? AND YEAH WITH THE LACK OF DEVELOPMENT OR EXPLANATION BUT I DUNNO, THAT KINDA WAS SAD.

I'M STILL LOLING AT GAIUS BEING ALL "MY GIRLS!" WHEN HE CAME BACK TO THEM! I THINK HE GENUINELY LIKES THEM AND APPRECIATES THEIR LOVE BUT IS STILL FREAKED OUT AT HOW MUCH THEY FOLLOW HIM RELENTLESSLY. BUT HE'S STILL THE SAME GAIUS BALTAR, HEE. MAYBE PAULA WAS CATCHING ON TO THE FACT THAT HE'S NOT AS HE SAYS HE IS IN THAT REGARD, BUT IT'S HER AGAINST WHAT HIM AND HIS LOVEPOSSE? IDUNNO. SHADDY PAULA IS SHADDY. AND GAIUS IS STILL LOLARIOUS GAIUS BALTAR, PLUS HEAD!SIX YAY! :D

IDEK WHAT'S HAPPENING IN THE PREVIEW - ONLY SAW IT ONCE AND I'M JUST ALL :OOOO ABOUT IT. I KNOW, THEY'VE GONE THROUGH SO MUCH, STOP TORTURING TEH TYROL/BOOMER AND LEAVE THEM BE! *SHAKES FIST*

I KNOW. NO LEAVING THE FLEET, BUT STAYING TOGETHER. FIGHTING TOGETHER. WHAT'S GOING TO HAPPEN NOW WITH THEM, IDUNNO. WE'LL SEE. PERHAPS NOW THAT GALACTICA HAS CYLON GOOEY PARTS IN HER THAT SHE'LL ACT LIKE A BASESHIP OR SOMETHNG?

IT WAS SO SAD, YET SWEET SEEING ALL THE CYLONS PLACE PICS OF THEIR OWN ON THAT WALL. AWWWW.
The Large Purple Weed: Gaetatracy on February 21st, 2009 11:19 pm (UTC)
I DIDN'T EVEN KNOW HE WANTED A KID BEFORE. :P OH WELL, MAYBE THE DEATH OF THE KID WILL ENSURE THAT THEY STAY WITH GALACTICA?

HAHAHHA GAIUS'S LITTLE MOMENT OF MENTAL PREP BEFORE HE HAD TO PLASTER ON THAT HUGE FAKE SMILE AND BE THEIR GAIUS/GOD AGAIN. LOL POOR MAN, I FEEL FOR HIM. I'M CURIOUS TO SEE WHERE THIS PAULA ARC WILL GO, THOUGH!

I'VE HEARD THAT THERE'S STARBUCK AND BOOMER, SO. THAT PROBABLY WON'T GO DOWN WELL.

IT WOULD BE SORT OF CREEPY, ACTUALLY, IF GALACTICA STARTED ACTING LIKE A BASESHIP. :|

YES, OKAY, BUT SERIOUSLY, WHERE IS GAETA'S PICTURE? D:
Renée: Gaius Baltar. Toaster pimp.rogueslayer452 on February 21st, 2009 11:27 pm (UTC)
INORITE? DIDN'T HE SAY BEFORE BEFORE HE THANKED THE LORDS OF KOBOL THAT HE DIDN'T HAVE CHILDREN OR SOMETHING? OR PERHAPS THAT WAS AN AFTERTHOUGHT WITH THE ESTRANGED FATHER-SON RELATIONSHIP BETWEEN ADAMA AND LEE....I'M SURE HE CONTEMPLATED IT BUT, HEH, WHATEVS. STILL. WOE.

AND ITA, THIS CAN ENSURE THAT THEY DON'T JUMP AWAY, ESPECIALLY NOW THAT THE CYLONS AND HUMANS HAVE MINGLED ON GALACTICA!

PAULA MIGHT BE JOINING THAT ARIES CREW OR WHATEVER I THINK. IDUNNO. DOESN'T LOOK GOOD. OR SHE STARTS SHOOTING UP THE PLACE IN THE NAME OF GOD OR WHATEVER. RELIGIOUS CRAZIES CAN GET PRETTY CRAZY. HEH.

STARBUCK AND BOOMER? DOES STARBUCK THINK BOOMER WILL HAVE THE ANSWERS TO HER SPECIAL DESTINY? IDEK. D:

CREEPY AND SCARY. THIS KIND OF MAKES ME HOPE THAT FOR THE END OF THE SERIES (STILL IN DENIAL!) THE GALACTICA WILL BE DESTROYED ONCE WHOEVER IS LEFT IN THE LOW SURVIVAL COUNT GOES OFF TO WHEREVER ELSE TO LIVE AND START A NEW LIFE.

GAETA'S PICCY IS PROBABLY AMONGST THE OTHER HUMAN PICS. PERHAPS WE'LL SEE IT SOMETIME LATER? IDK.
The Large Purple Weed: Mr. Nice Gaiustracy on February 22nd, 2009 12:18 am (UTC)
HAHHA I REMEMBER THAT, HE TOLD THAT TO BILL AFTER LEE THREW SOME LITTLE TANTRUM, I THINK. :))

YES. AND WITHOUT THE ASSURANCE THAT THEY CAN PROCREATE/RESURRECT, THERE'S NO WAY THEY CAN LEAVE.

OOOOH, PAULA JOINING THE SONS OF ARIES. NOW THAT'S NOT SOMETHING I'D THOUGHT OF, MAYBE SHE WORKED WITH THEM TO STAGE THIS? O.o

IF NOT EVEN SAM HAS THE ANSWERS TO HER SPECIAL DESTINY, I DOUBT SHE THINKS BOOMER WILL?

OMG, THE GALACTICA DESTROYED. OMFG. OMG. THAT WOULD BE... YEAH, RON WOULD TOTALLY DO THAT. OH GOD. D: I SEE WHAT YOU MEAN, THOUGH, IT MIGHT BE THE BEST FOR HER. BUT STILL. D: D: D:

I'M JUST SORT OF SAD NO ONE EVEN ACKNOWLEDGES HIS EXISTENCE, LIKE, EVER.
Renée: BSG. I am the Final Cylon.rogueslayer452 on February 22nd, 2009 02:49 am (UTC)
WHEN ISN'T LEE THROWING AROUND A TANTRUM? ;)

I WOULDN'T PUT IT PASSED HER TO DO SOMETHING LIKE THAT, AS IT SEEMS HER TRUST AND FAITH IN BALTAR HAS DWINDLED - ODD CONSIDERING HER ORIGINAL STANCE ON BEATING THE CRAP OUTTA THAT ONE GUY IN THAT ONE EPISODE IN THE "NAME OF THE ONE TRUE GOD" AND GAIUS. HEH.

I DUNNO. I'M INTERESTED BUT SCARED ABOUT WHAT'LL HAPPEN TO BOOMER. GIRL HAS FINALLY REALIZED THINGS AND COME BACK TO TYROL! LEAVE THEM BE!

I THINK I'LL HOLD A FUNERAL FOR THE POOR GIRL IF RDM DOES DECIDE TO DESTROY HER. I WONDER IF IT'LL BE LIKE HOW THE PEGASUS EXPLODED OR SOMETHING MOAR EPIC THAN THAT, EITHER WAY I CAN TOTES SEE THE SHIP BEING OFF AS A FINAL DIVERSION TO DEFEAT THEIR ENEMIES. PLUS, IT IS JUST HER TIME JUDGING FROM THE HAIRLINE FRACTURES, NO MATTER HOW MUCH OF THE CYLON GOO IS PLACED INTO HER BONES.

PPL HAVE BEEN TOO PREOCCUPIED WITH THEIR OWN SHIT TO REALLY GIVE A DAMN, I THINK. OF COURSE WHAT HAPPENED IDK IF PPL WOULD WANT TO TALK ABOUT IT, BUT OH WELL.
The Large Purple Weedtracy on February 22nd, 2009 07:51 pm (UTC)
HAHAHHA WELL. WHEN HE'S BUSY BEING BADASS WITH KARA? :D

YEAH, PAULA HAS BEEN PRETTY UNHAPPY FOR AWHILE NOW, THOUGH UP TILL THIS POINT IT WAS ALWAYS ON BALTAR'S BEHALF, WHEN SHE THOUGHT ROSLIN WAS OUT TO GET HIM.

BOOMER AND ATHENA BOTH NEED TO HAVE HAPPY ENDINGS. :(

OMG. OMG LIKE THE PEGASUS, THAT WAS SO. OH GOD, I GOT SO EMOTIONAL WHEN THE PEGASUS BLEW UP LIKE THAT, BUT I CAN'T EVEN IMAGINE IF IT WAS THE GALACTICA. I MEAN. I JUST. OH GOD, THE GALACTICA. THE HEART OF THE SHOW. THE WORLD. D:
Renée: Kara. Lost all hope and reason.rogueslayer452 on February 22nd, 2009 10:19 pm (UTC)
I'M ACTUALLY VERY SCARED FOR BALTAR NOW. :O PAULA'S BEEN KINDA THE UNSTABLE ONE FOR A WHILE, I DON'T WANT HER HURTING HIM OR SOMETHING HOPES THAT HEAD!SIX INTERVENES AGAIN AT SOME POINT

I WANT EVERYONE TO HAVE HAPPY ENDINGS. HAVEN'T THEY SUFFERED THROUGH ENOUGH HELL? D:

IF THEY DO DESTROY THE GALACTICA IT WILL HURT, BUT EPIC HURT I GUESS? IDK. IT WOULD SEEM APPROPRIATE TO GO OUT WITH A BIG BANG LIKE THAT. BUT YEAH, WE'VE KNOWN GALACTICA ALL THESE YEARS - IT WOULD BE LIKE SAM AND DEAN TORCHING THE IMPALA OR SOMETHING!
The Large Purple Weed: Dean/Sam/Impalatracy on February 23rd, 2009 08:36 am (UTC)
IT WOULD BE LIKE SAM AND DEAN TORCHING THE IMPALA OR SOMETHING!

UHM. YOU HAVE OFFICIALLY BROKEN ME, I THINK. JUST SO YOU KNOW.
Renée: Castiel. Into the Light.rogueslayer452 on February 23rd, 2009 09:19 am (UTC)
OH I'M SRY BB. HUGS TO MAKE YOU BETTER? OR CASTIEL TO HEAL YOU?
The Large Purple Weed: Castiel = awesometracy on February 23rd, 2009 10:46 am (UTC)
CASTIEL. *GRABBY HANDS*
Jen: bsg. s. she keeps challenging the futuresnowfire on February 21st, 2009 06:14 pm (UTC)
HEAD!SIX! I MISSED HER SO MUCH.

But I'm SO SAD for Caprica!Six's and Tigh's baby. :( It was SAD. I was texting my best friend (yes, we are totally insane and text as we watch) and going 'THIS IS MAKING ME CRY. If someone had told me when the show started I would be crying when a BABYKILLER LOST HER BABY I would have just laughed at them!' Of course, I almost started crying when the Cylons placed pictures of the models that have died in the memorial hallway, too, so evidently BSG just wanted me to cryyyy this week.

(I love the Cylons SO MUCH. It needed more Kara, but I will always love a Cylon-filled episode!)
Renée: Gaius/Six. Passion.rogueslayer452 on February 21st, 2009 06:35 pm (UTC)
INORITE? BB NEVAH LEAVE US AGAIN! *holds tight to head!Six*

Hee, I love the Cylons too, and anything involving them immediately grabs my attention. I knew shit was going to go down once Ellen came back and found out her hubby had been shacking up with a Six and they were expecting, but after all that petty fighting then something serious happened to Caprica's unborn son and I'm just all....NO! OMG NO PLZ DON'T LET THAT CHILD DIE! EVOLUTION OF THE SPECIES FOR CYLONS RITE THAR! DDDD:

Even though I wasn't as invested with the Tigh/Caprica stuff STOP WITH TEH BABYKILLING!