?

Log in

No account? Create an account
 
 
15 October 2009 @ 09:58 pm
SPN 5.06 CAPSLOCK POST!  

CASTIEL GOT TURNED INTO AN ACTION FIGURE!

PLEASE TELL ME THAT THIS WILL NOW BE AVAILABLE ON THE MARKET DUE TO THIS EPISODE. I WANT MY OWN CASTIEL ACTION FIGURE, KTHX. WITH THE KNIFE. MAKING THE STABBITY-STAB FACE. PLZ KRIPKE/CW PEEPS, MAKE THIS SO.

LOVED THIS EPISODE. LIKE, HUGE AMOUNTS. GREAT AMOUNT OF COMEDY MOMENTS AND THE DRAMA AND ANGST AND, OH GOD YES. GOOD OMENS EPISODE WAS FUCKING AWESOME AND AMAZING. LOVELOVELOVE.

PLUS, HOW ADORABLE WAS JESSE THE LITTLE ANTICHRIST? SO ADORABLE I WANTED SO SQUISH HIM. POOR KID.

CASTIEL TOTALLY PWND SAM IN THAT MOMENT. LIKE, A COMPLETE BURN. OUCH. FANDOM WILL PROBABLY BE BITCHING ABOUT THAT (SINCE THEY ALWAYS ARE) BUT YOU KNOW WHAT? HE HAS A POINT. SAM DIDN'T MAKE THE RIGHT CHOICES. I'M ALSO GLAD THAT SAM DIDN'T DO ANYTHING DRASTIC AND THAT HE ACTUALLY ACKNOWLEDGED THAT YES, HE MADE HORRIBLE DECISIONS WHEN HE SHOULD HAVE KNOWN BETTER. AND HE EXPLAINED IT TO JESSE ABOUT HIS DECISIONS AND CHOICES BEING THE MOST IMPORTANT. SO HEARTFELT THAT ENDING, REALLY. SAM WAS SPEAKING FROM EXPERIENCE. LOVED THAT HE SHARED THAT AND THEY DIDN'T KILL THE BOY.

HUMAN/DEMON HYBRID = HUMAN/CYLON HYBRID, Y/Y? AND CASTIEL WAS ACTING PURELY ON SURVIVAL INSTINCT, LIKE THE ROSLIN DID WHEN WANTING TO TERMINATE SHARON'S PREGNANCY, FOR THE FATE OF THEIR RACE. OMG I CANNOT STOP WITH THE BSG PARALLELING!

SERIOUSLY THOUGH. CASTIEL IS HAWT WHEN HE'S ALL INTENSE AND IN THEIR FACES. RAWR BB, RAWR.

LOL CASTIEL SAT ON THE WHOOPI-CUSHION! LOLING FOREVER BBS, LOLING FOREVER!

ALSO, OMG DEAN'S RIGHT HAND GOT HAIRY. FROM MASTURBATING. OMGOMGOMGOMG SHOW ACTUALLY WENT THERE. XDDDD

EATING THE HAM. CONTINIOUSLY. "WE DON'T HAVE A FRIDGE" LOL DEAN.

LOVED THE STRATEGY WITH DEAN AND USING THE BUZZER ON SAM DESPITE IT PREVIOUSLY ELECTROCUTED SOMEBODY. LOL @ SAMMY'S REACTION.

TOO MUCH AMAZINGNESS FROM THIS EPISODE, TOO MUCH AWESOME SHIT THAT WENT DOWN. KIDS FAIRYTALES AND URBAN LEGENDS MIXING WITH THE APOCALYPSE AND LUCIFER AND THE DEMONS VERSUS ANGEL HOLY WAR? THIS IS LIKE A DREAM COME TRUE, BELIEVE IT OR NOT. I MEAN, SERIOUSLY. PEOPLE HAVE BEEN ALL "OMG I WANT THE OLD SPN BACK!" AND HEY, YOU'VE GOT IT. ONLY IT'S MORE INTERTWINED WITH THE SERIOUS SHIT THAT'S GOING DOWN. SO BOO-YEAH.

THAT LAST SCENE. I LOVED IT, THE BOYS IN THE CAR. LOVE.

ALSO? "HE'S A BUDDY OF MINE." ***SMISHES DEAN/CASTIEL LIKE WHOA***

UM. YEAH. THAT'S ALL I HAVE TO SAY RIGHT NOW. MY MIND, IT IS BLOWN. GOOD OMENS BBS. GOOD OMENS. I LOVED IT ALL. :D :D :D :D :D
 
 
Current Mood: BRB FANGIRLING
 
 
 
♛ part-time maenad: spn; castielradon_ on October 16th, 2009 05:31 am (UTC)
Nothing to say except OMFG CASTIEL ACTION FIGURE?! ME WANTS IT. -SQUEES-

EPIC CAPSLOCK WITH SPARKLETEXT IS EPIC.
Renée: Castiel. Adorkable.rogueslayer452 on October 16th, 2009 05:44 am (UTC)
INORITE? GIMME GIMME GIMME! *GRABBY HANDS*

I CANNOT DO A SPN POST THAT HAS CASTIEL WITHOUT SPARKLETEXT. IT'S A DEFAULT. ;D
qwertypoiuq on October 16th, 2009 05:53 am (UTC)
*rolls around in this post* YES. PEOPLE NEED TO STOP SUGGESTING SAM/CASTIEL JUST BECAUSE THEY HAD ONE SCENE WHERE THEY TALKED TO EACH OTHER, DEAN/CAS ARE THE MOTHERFUCKING OTP. DEAN SAID BUDDY. HE WAS TOUCHING THE ACTION FIGURE ALL LOVINGLY. GAH. WHOOPEE CUSHION.
Renée: Dean/Castiel.rogueslayer452 on October 16th, 2009 06:02 am (UTC)
I DON'T MIND THE THOUGHT OF SAM/CASTIEL (I DO WANT THEM TO INTERACT MORE) BUT UM, YEAH. DEAN/CASTIEL ARE TRULY THE EPIC OTPS OF ALL MOTHERFUCKING EPIC OTPS, LIKE FOR REALS NOW. DEAN/CASTIEL ARE SO MUCH LOVE IT IS INSANE.

DEAN WAS ALL AFFECTIONATE OVER DOLL!CASTIEL, WASN'T HE? PICKING HIM UP, TOUCHING HIM, AND JUST YEAH. THE WHOOPI-CUSHION SCENE, OH GOD. COULD NOT. STOP. LAUGHING. XDDD
(no subject) - bold_seer on October 16th, 2009 07:27 pm (UTC) (Expand)
kira_bouviea on October 16th, 2009 06:06 am (UTC)
There are many copies

Never stop paralleling, it's freaking awesome!

Buddy = Dean's word for "Boyfriend" y?/y?
Renée: Cylons. Happy endings are love.rogueslayer452 on October 16th, 2009 06:28 am (UTC)
I DON'T THINK I CAN STOP EVEN IF I TRIED. TOO MANY PARALLELS!

OMGOSH, THERE NEEDS TO BE MANY COPIES OF CASTIEL. LIKE, SERIOUSLY, WITH THAT ACTION FIGURE ONLY THERE WILL BE BILLIONS OF HIM! CYLON!CASTIEL WILL BE REAL! \O/\O/

OH YES, "BUDDY" IS TOTES DEAN'S CODEWORD FOR "BOYFRIEND". ♥ I LOVED HOW SO CONCERNED HE WAS ABOUT HIM STAYING IN THAT FORM.
The Large Purple Weed: wheeee!tracy on October 16th, 2009 08:18 am (UTC)
YOUR SPARKLES ONLY MAKE ME GLEE HARDER, BB, CONTINUE ON, CONTINUE ON.

FJKLDSFJKSDLFJSDKL MUST GO REWATCH THE WHOOPIE CUSHION SCENE ABOUT 4000 MORE TIMES.
Renée: Castiel. Cute and sneaky.rogueslayer452 on October 16th, 2009 08:35 am (UTC)
SPARKLES MAKE EVERYTHING BETTER, AMIRITE?

THAT SCENE. OH GOD. I LAUGHED SO MUCH I THINK I MISSED WHAT ELSE WAS HAPPENING DIRECTLY AFTER THAT. MUST GO WATCH AGAIN. AND AGAIN AND AGAIN. XD OH CASTIEL, NEVER EVER EVER CHANGE.
seablue-eyed demon: Dean → Dean is HAPPYseablue_eyes on October 16th, 2009 09:26 am (UTC)
Your sparkley text is highly appropriate for the awesomeness of this ep :D
Renée: MISHA COLLINS BITCHES!rogueslayer452 on October 16th, 2009 05:57 pm (UTC)
INDEED. IT HAS DAZZLED ME. WELL, ANYTHING WITH CASTIEL DAZZLES ME. :D
Tangles: OMGYAY!entangled_now on October 16th, 2009 10:38 am (UTC)
YOUR SPARKLY TEXT JUST MAKES EVERY MORE AWESOME!

EATING THE HAM. CONTINIOUSLY. "WE DON'T HAVE A FRIDGE" LOL DEAN.

I HAVE NO IDEA WHY I FOUND THIS SO FUNNY! BUT THEN THERE WAS ACTION CASTIEL (THOUGH PROBABLY NOT POSEABLE ACTION CASTIEL, SO NO HILARIOUS HIJINKS POSING HIM ON THINGS!)
Renée: DH. Sierra. Squee!rogueslayer452 on October 16th, 2009 06:00 pm (UTC)
HEEEE! :DDDD

IT'S THE WAY DEAN SAID IT LIKE, "DUH!" XD AND ACTION FIGURE CASTIEL! JUST WHEN THE SHOW COULDN'T GET ANY MORE AWESOME, WE SEE HIM GETTING TURNED INTO AN ACTION FIGURE! ALL I'M SAYING, I'M BUYING LIKE FIFTY OF THEM WHEN THEY BECOME AVAILABLE. ;D
(Deleted comment)
Renée: Castiel. Guardian angel.rogueslayer452 on October 16th, 2009 06:00 pm (UTC)
OMG YES, HE TOTALLY DOES. AND THE WAY HE KEPT PICKING HIM UP AND TOUCHING HIM ALL AFFECTIONATE LIKE, JUST. AWWWWW. OTP4LIFE. ♥
kitchensexslavekitchensexslave on October 16th, 2009 04:36 pm (UTC)
I would buy one of those action figures in a minute. In fact, I'd buy two, draw a scruffy beard on one (making it future!Cas) and make them get it on.
Renée: Castiel. Nngh.rogueslayer452 on October 16th, 2009 06:01 pm (UTC)
CASTIEL/FUTURE!CASTIEL = MMM, YESPLZ. ;D
Tracy: Cas Don't Wanna Feel Todayalexwhitman25 on October 16th, 2009 05:07 pm (UTC)
OMGZ, ACTION FIGURE CAS!!! COMPLETE WITH KNIFE WIELDING ACTION MODE!! WE CAN HAZ PLZ???

THE RETURN OF HUNGRY!HUNGRY!DEAN BROUGHT ME WAYYYY TOO MUCH JOY.

DEAN ACTING ALL LIKE YEAH I DON'T KNOW THIS DUD E SO THE KID WOULD HELP THEM AND THEN BEING ALL CONCERNED THAT HE GOT KNOCKED DOWN AND CALLING HIM HIS BUDDY? AWESOMESAUCE.

I WONDER HOW MANY TAKES THE WHOOPIE CUSHION SCENE TOOK?

CAS SCHOOLING SAMMY WAS TEH SHIT.

I have some issues with the whole Antichrist thing and what it means for the show as well as him being out there loose, but I'll save that for your meta post.
Tracy: Cas All For Youalexwhitman25 on October 16th, 2009 05:39 pm (UTC)
ALSO, ALSO THE CAS DOLL SHOULD TALK.

WHAT EXPRESSIONS SHOULD HE SAY?

- YOU SHOULD SHOW ME SOME RESPECT.

- I DID IT, ALL OF IT, FOR YOU.

- WE HAD AN APPOINTMENT.

- THE VOICE SAYS I'M ALMOST OUT OF MINUTES.

- I WOULD GIVE ANYTHING FOR YOU NOT TO DO THIS.
(no subject) - rogueslayer452 on October 16th, 2009 06:12 pm (UTC) (Expand)
(no subject) - rogueslayer452 on October 16th, 2009 06:07 pm (UTC) (Expand)
noybusiness: Tyrolnoybusiness on October 16th, 2009 06:34 pm (UTC)
It was a great episode.

The "Razor/The Plan" soundtrack will be released in February 2010.
Renée: Cylons. By your command!rogueslayer452 on October 17th, 2009 01:39 am (UTC)
IT REALLY WAS. :DDD

OMG REALLY? WHY SO FAR AWAY, SOUNDTRACK RELEASE DATE? WHY? ;_;
bold_seer: partnersbold_seer on October 16th, 2009 07:22 pm (UTC)
HAPPY BIRTHDAY!

CASTIEL TOTALLY PWND SAM IN THAT MOMENT. LIKE, A COMPLETE BURN. OUCH. FANDOM WILL PROBABLY BE BITCHING ABOUT THAT (SINCE THEY ALWAYS ARE) BUT YOU KNOW WHAT? HE HAS A POINT.

I KNOW; IT WAS SUCH A GREAT SCENE! AND HE HAS A POINT!

A BUDDY OF MINE.

<3

Renée: Castiel. Guardian angel.rogueslayer452 on October 16th, 2009 10:10 pm (UTC)
AWW, THANK YOU! :D

HE REALLY DOES. AND FANDOM IS GOING TO BE ALL SHITTING FIRE BECAUSE OF WHAT HE SAID, BUT I DON'T CARE. BECAUSE HE HAS A POINT JUST AS MUCH AS SAM HAS A POINT. THEY BOTH HAVE THEIR POINTS CORRECT.

AND REALLY, SEEING CASTIEL LASH OUT ON SAM LIKE THAT? WAS AWESOME. NOT GONNA LIE. THE TENSION, THE INTENSITY, JUST YEAH. LOVED IT.

DEAN/CASTIEL = LOVE. ♥
lloyd, i'm ready to be heartbroken: misha: saving worlds in an apronsapphirestar_ on October 16th, 2009 11:00 pm (UTC)
I WANT MY OWN CASTIEL ACTION FIGURE, KTHX. WITH THE KNIFE. MAKING THE STABBITY-STAB FACE.

FUCK YES. THIS. I JUST. ASD;LJFDL. I DON'T DO ACTION FIGURES. I'VE NEVER HAD ONE. BUT I'D TOTALLY GET MYSELF A CASTIEL ACTION FIGURE. ESPECIALLY IF IT HAD THE KNIFE AND THE STABBITY-STAB FACE BECAUSE BAMF CAS IS BAMF BUT ALSO HILARIOUSLY FAIL.

ASD;ALJFKDL THIS WHOLE EPISODE OKAY, SO AWESOME. I DON'T CARE WHAT OTHERS SAY (I KNOW LOTS OF PEOPLE DIDN'T LIKE IT) BUT HATERS TO THE LEFT KTHNXBAI I THOUGHT IT WAS EVEN BETTER THAN LAST WEEK'S EPISODE.

ALSO DEAN'S CONCERN FOR CASTIEL IT WARMS MY HEART. WHY COULDN'T IT HAD GONE LIKE THE USUAL FAIRYTALES WHERE DEAN A PRINCE HAS TO KISS CAS FOR HIM TO RETURN TO HIS ORIGINAL FORM. THAT WOULD'VE BEEN QUITE FABULOUS. :D :D :D
Renée: Dean/Castiel. Peaceful.rogueslayer452 on October 16th, 2009 11:10 pm (UTC)
I WANT A CASTIEL ACTION FIGURE AND A DEAN ACTION FIGURE. SO I CAN MAKE THEM MAKE OUT. A LOT. HEEEE!

PEOPLE OUT THERE DIDN'T LIKE IT? WTF? IT WAS THE GOOD OMENS EPISODE FOR FUCK SAKES, IT WAS LIKE TOTALLY MOTHERFUCKING EPIC! WHATEVER, THOSE PEOPLE HAVE NO SOUL IF THEY DIDN'T FIND THIS EPISODE AMAZING. AND IT WAS, NOT JUST FOR THE LITTLE KID THAT WAS THE ANTICHRIST (WHO WAS SIMPLY ADORABLE, BTW, I WANTED TO TAKE HIM HOME WITH ME ALONG WITH CASTIEL WHO IS ALSO ADORABLE IN HIS OWN WAY) THEN FOR THE EPIC DEAN/CASTIEL. I MEAN COME ON, HOW CAN YOU NOT LOVE THAT?

OMG YES, DEAN KISSING CASTIEL THE ACTION FIGURE SO HE COULD TURN BACK TO HIS ANGELICAL PRINCE. XD THAT WOULD'VE BEEN PERFECT!

I JUST - I LOVED EVERYTHING ABOUT THIS EPISODE WITH DEAN AND CASTIEL. DEAN WITH THE WHOOPI-CUSHION (AND HAVING PLANNED ON USING IT ON CASTIEL, WHICH MAKES IT MORE LOLARIOUS!) AND THEN HIM BEING ALL CONCERNED ABOUT HIM. I JUST, AWWWWW! MY SHIP IS SO MUCH LOVE. &hearts: ♥
(no subject) - sapphirestar_ on October 16th, 2009 11:47 pm (UTC) (Expand)
(no subject) - rogueslayer452 on October 17th, 2009 01:38 am (UTC) (Expand)
icecoldrain: Bones - Booth ?!?!icecoldrain on October 17th, 2009 02:04 am (UTC)
OMGOMGOMGOMG SHOW ACTUALLY WENT THERE.
IKR? I LAUGHED HARDER AT CASTIEL SITTING ON THE WHOOPI-CUSHION THOUGH LOL. THAT WAS JUST PRICELESS.
Renée: Castiel. Cute and sneaky.rogueslayer452 on October 17th, 2009 02:14 am (UTC)
LOL IT TOTALLY WAS. AND THEN HE'S ALL "THAT WASN'T ME" AND DEAN WAS FAILING TO BE ALL INCONSPICUOUS WITH HIS "OH GEE, WHO PUT THAT THERE?" AND CASTIEL GIVING HIM THIS "NOT AMUSED, BUT YOU'RE ADORABLE ANYWAY" KINDA LOOK.

NO, I HAVEN'T REWATCHED THAT SCENE AGAIN AND AGAIN. NOPE. NUH-UH. NOT AT ALL. ;D
(no subject) - icecoldrain on October 17th, 2009 02:27 am (UTC) (Expand)
inkstaind_dream: emilie autumninkstaind_dream on October 17th, 2009 04:47 am (UTC)
lol I appreciate your enthusiasm

That episode was full of win and though I've forgiven Sam, I also like it that they aren't completely sweeping what he did under the rug. I love that Sam still has hope in some things, but to always have him speaking like some idealist would be hypocritical given the colossal mistakes he has made.

I loved that little boy and hope we see more of him in the future.

I can't say anymore except that I love Supernatural
Renée: Castiel. Bookish.rogueslayer452 on October 17th, 2009 06:42 am (UTC)
IT'S SPN BB, HOW COULD I NOT BE ENTHUSIASTIC?! ;D

I also like it that they aren't completely sweeping what he did under the rug. I love that Sam still has hope in some things, but to always have him speaking like some idealist would be hypocritical given the colossal mistakes he has made.

I have much to say about this in my meta review, but major word. The thing with Sam right now is that he sees that he's made mistakes, but actions speak louder than words. Sam had to right the wrongs he'd done in the past without making excuses or repeatedly apologizing for his past deeds. He keeps saying he's searching for redemption, but how is he doing that exactly? I want Sam to actively do something that isn't just hunting with his brother and forgetting all what he did the entire last season.

What Castiel said to him might have been in the heat of the moment, but he was correct with his words. It was a punch in the gut, but it rings true. Sam didn't choose the right path despite knowing better and not listening to others around him telling him differently (which is something else I have an issue about, when Sam told Dean that he went off with Ruby to get away from him because he treats him like a child....to me, that's just a sorry excuse and contradictory to him saying that it's all on him that, idek). So, yeah, more on that later.

I loved that little boy and hope we see more of him in the future.

I know, me too. They did leave the window open and I'm hoping that somehow, perhaps the big final showdown or something, he'll pop up again and will be fighting alongside Dean and Sam against the armies of Heaven and Hell. That would be cool.
nesdy on October 21st, 2009 05:35 pm (UTC)
CASTIEL TOTALLY PWND SAM IN THAT MOMENT. LIKE, A COMPLETE BURN. OUCH.
That moment was so awesome! I hate that we barely have any Castiel-Sam interaction on the show. Castiel was totally right, but I love Sam for still having faith in people's goodness.

AND HE EXPLAINED IT TO JESSE ABOUT HIS DECISIONS AND CHOICES BEING THE MOST IMPORTANT.
It was great that even when they were tricking Jesse with the superhero thing, they were always telling him that it was ultimately his choice. They're finally learning that deceit is not the way to go when you're dealing with a half-demonic person

ALSO, OMG DEAN'S RIGHT HAND GOT HAIRY. FROM MASTURBATING. OMGOMGOMGOMG SHOW ACTUALLY WENT THERE.
'Nuff said *LMAO*