Renée (rogueslayer452) wrote,
Renée
rogueslayer452

SPN 5.10 CAPSLOCK POST!


HOLY SHIT. HOLY SHIT. HOLY SHIT. HOLY SHIT. U GUISE THIS WAS PERHAPS THE MOST INTENSE/SADDEST/DARK EPISODE OF THE SEASON, IDK IF THIS TIES UP WITH "THE END" OR NOT, BUT JUST HOLY SHIT IDEK HOW TO PROPERLY RESPONSE TO THIS AS A WHOLE. INCOHERENT SELF IS INCOHERENT.

FIRST OF ALL, MALE/MALE KISSAGE! \O/ \O/ \O/ SEE? THE SHOW CAN SHOW TEH GAYNESS, NOW WE JUST NEED SOME DEAN/CASTIEL SMOOCHING! GET TO IT, KRIPKE!

SPEAKING OF, CASTIEL WAS SPYING ON THE KISSING! AH VOYEURISM. ALSO, "GOING DOWN"? LOL OH CAS YOU KNOW HOW THAT SOUNDS, RIGHT? AND THEN DEAN GOING "HUGGY BEAR"? LOL OH SHOW.

MARK SHEPPARD AS CROWLEY! NOT ONLY GOOD OMENS REFERENCE, BUT IT'S ROMO LAMPKIN! :D :D :D MORE BSG PARALLELING, YAY!

SEEING THINGS FROM CASTIEL'S POV? HOLY SHIT, THAT WAS LIKE, WHOA. IMPRESSIVE SPECIAL EFFECTS RIGHT THERE. THE ENTIRE THING WITH THE ENOCHIAN WRITINGS AND THEN SEEING THE REAPERS (MORE THAN ONE!) AND THEN BEING IN ONE PLACE AND THEN HAVING THE CAMERA PAN AROUND AND HE'S SOMEWHERE ELSE? JUST, WOW. THAT WAS VERY CLEVER KIND OF WAY OF FILMING FOR THIS EPISODE, I AM IN LOVE WITH IT. MOSTLY BECAUSE ANYTHING WITH CASTIEL = ME SQUEEING, BUT REALLY, JUST FROM A CREATIVE POINT OF VIEW IT WAS FANTASTIC. JUST, WHOA.

CROWLEY AND THE BOYS WAS THE MOST AMAZING INTERACTION EVER. "MORONS!!!!" XD XD XD

LOL @ CASTIEL DOWNING SHOTS, ONE AFTER ANOTHER. XD XD XD I'M GUESSING HE KINDA LIKES THE TASTE OF ALCOHOL AFTER THE WHOREHOUSE. BUT I'M GUESSING HE DOESN'T GET DRUNK THAT EASILY, BECAUSE THE "I THINK I'M STARTING TO FEEL SOMETHING LINE" WAS LOLARIOUS (AND SOMETHING I THINK I'VE READ IN WAY TOO MANY FANFICS, LOL)

GETTING THEIR PICTURE TAKEN, LOL. I SAW THE SPOILER CLIP FROM SPACE (SRSLY, CANADIAN PROMOS HAVE THE BEST PROMOS EVER) AND JUST THE FACT THAT CASTIEL WAS ALL DEADPAN WITH HIS OH-SO-OPTIMISM. YES, SARCASM INCLUDED, AND EVERYONE NOT SMILING AND LOOKING ALL SAD. VERY FORESHADOWING AND OMINOUS.

THE HARVELLE WOMEN. OH MY GOD. I KINDA KNEW THAT THIS WAS GOING TO HAPPEN, IT'S SAD BUT I LIKED HOW THEY MADE IT SELF-SACRIFICING FOR THE GREATER GOOD. EVEN IF IT REALLY DIDN'T ACCOMPLISH ANYTHING, JUST LANDED THE BOYS BACK AT SQUARE ONE. FIRST OF ALL, I LOVE JO. I LOVE HER CHARACTER GROWTH AND DEVELOPMENT SINCE SEASON TWO AND THAT SHE AND ELLEN WERE HUNTING TOGETHER AFTER ALL THAT'S HAPPENED. IT'S GREAT TO SEE SUCH A MOTHER-DAUGHTER TEAM LIKE THAT.

ALSO? SELF-RESPECT. YES. EXACTLY. WE DON'T WANT ANOTHER HORRENDOUS REPEAT OF THE LAME-O "LAST NIGHT ON EARTH" PUKE-FEST THAT WAS FROM LAST SEASON (WHICH I FEARED THEY WOULD REPEAT THAT THIS EPISODE, THANK GOODNESS THEY DIDN'T AND LEARNED FROM THEIR MISTAKE FROM THAT BULLSHIT), AND AT LEAST JO HAS SOME STANDARDS AND PRIORITIES OF SELF-RESPECT. THIS IS WHY I ADORE JO SO MUCH. ♥ ♥ ♥

I'M BETTING THERE'S ANGER ABOUT JO AND ELLEN'S DEATHS, BUT YOU KNOW WHAT? IT WAS HONORABLE DEATHS. THEY WENT OUT TOGETHER, AS MOTHER AND DAUGHTER, FOR THE BIGGER CAUSE KNOWING THAT THESE ARE HIGHER STAKES. AND WE GOT A LOT OF SCREEN TIME WITH THEM. IMO, THEIR DEATHS WERE JUSTIFIED.

CASTIEL AND LUCIFER FACE-OFF!

OKAY, NOT REALLY THE BIG FACE-OFF, BUT STILL, IT WAS INTENSE. VERY. ALSO? CASTIEL SEEMED VERY APPREHENSIVE WHEN SPEAKING TO LUCIFER, DID Y'ALL NOTICE? HE WAS SPEAKING KINDA SOFTLY, BUT ALSO VERY AFRAID TOO, LIKE IF HE SAID THE WRONG THING EVERYTHING WOULD CRUMBLE BEFORE HIM. WHICH I'M SURE IN THE PRESENCE OF LUCIFER OF COURSE THAT WOULD MAKE ANYONE JUST ALL SILENT. UNLIKE SAM, WHO JUST SNARLED AT HIM TOWARDS THE END. BUT CASTIEL? HOLY SHIT, WITH THE ILLUMINATING LIGHT FROM THE FIRE AND THE CLOSE-UP SHOTS, THOSE PUPPY-DOG EYES OF HIS? JUST, OMG IDEK.

LOL THE TALK ABOUT CASTIEL RIDING IN A CAR WAS LOLARIOUS. IT WAS SLOW. CONFIDING. AND I LIKE THAT LUCIFER ACTUALLY ASKED WHAT IT WAS LIKE, AS THOUGH HE WASN'T SURE HIMSELF. XD

AND WAS IT ME, OR DOES LUCIFER PRONOUNCE "CASTIEL" DIFFERENTLY?

CASTIEL DOESN'T HAVE HIS MOJO TO EXORCISE DEMONS! D: D: D: D:

DID ANYONE THINK THAT CASTIEL WAS GOING TO KISS MEG FOR A SPLIT SECOND? OR MEG WAS GOING TO KISS HIM? OF COURSE IT WOULDN'T HAPPEN, BUT DAMMIT IF ONLY I COULDN'T BEEN IN MEG'S PLACE JUST FOR THAT SECOND AH FORGET IT, I GOT TO HUG MISHA COLLINS AT THE CHICAGO CON, BUT Y'ALL KNOW WHAT I MEAN! BUT DAMN, CASTIEL NOT ONLY DID HIS TELEKINETIC TRICKS, HE THREW MEG ONTO THE FLAMING FIRE AND STEPPED ON HER TO GET OUT! OUR PRECIOUS ANGEL IS RESOURCEFUL! :D :D :D BAMF, HERE HE COMES!

AND HE WENT TO SAVE THE BOYS! AWWW, YAY CAS! \O/

LUCIFER - OH MAN, LUCIFER, IDEK. HE'S A LOT MORE SCARIER NOW THAN BEFORE. HOW DID THIS HAPPEN? I'M ACTUALLY LOOKING FORWARD TO SEEING HOW HIS MASTER PLAN PLAYS OUT, NGL.

AND THE BOYS DIDN'T SAVE THE DAY. THEY DIDN'T KILL LUCIFER. THE COLT DIDN'T WORK ON HIM (WHICH IS VERY INTERESTING, HAVE MORE THOUGHTS ON THAT LATER). JO AND ELLEN SACRIFICED THEMSELVES - WHICH WAS VERY KENDRA SHAW OF THEM (ANOTHER BSG REFERENCE, IN CASE ANYONE WAS WONDERING). JUST, FUCK. THIS SHOW, I SWEAR.

BUT BOBBY - WHY DID YOU BURN THE PHOTOGRAPH?! DIDN'T YOU SAY YOU WANTED TO SAVE IT TO REMEMBER THEIR "SORRY ASSES" BY? SAD AS MOST WERE LOOKING, IT WOULD HAVE BEEN A NICE REMEMBRANCE. NOT A HAPPY ONE, BUT STILL. PLUS, IT HAS CASTIEL IN IT! IT'S RARE THAT YOU GET CASTIEL, ANGEL OF THE LORD, TO TAKE A FREAKING GROUP PHOTOGRAPH?

BUT I'M SURE DEAN WILL DO THE SAME THING WITH HIM AND SAM AND CASTIEL SOMEWHERE DOWN THE LINE.

THIS EPISODE WAS LIKE, DARK INTENSE AND DEPRESSING ALMOST ON THE LEVEL OF BSG-DEPRESSING, PARTICULARLY WITH THE SACRIFICING AND NOT WINNING ANYTHING. D: D:

SHIT JUST GOT REAL.


I'M STILL RECOVERING FROM THE CHICAGO CON YOU GUYS, AND THEN THIS EPISODE HAPPENS, AND NOW WE HAVE LIKE TWO MONTHS BEFORE A NEW EPISODE IS SHOWN? WHY OH WHY MUST THEY DO THIS TO US?! I DON'T THINK I CAN STAND THE TORTURE OF IT ALL.

By the way, yes I will be posting my full Chicago con report shortly, I figured since there was a new episode tonight everyone would be more focused on that so I'll wait until tomorrow or the weekend. Plus, since I arrived back home I caught a very, very nasty cold so I was stuck in bed for two days suffering from being so sick. But I'm like 95% better now so, yeah. No worries. ;)
Tags: capslock post, supernatural
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 52 comments
Previous
← Ctrl ← Alt
Next
Ctrl → Alt →
Previous
← Ctrl ← Alt
Next
Ctrl → Alt →